Automobilio patikra – kitaip dabar vadinama autodiagnostika… Tačiau, kas slepiasi po šia stebuklinga fraze, daugelis dar iki šiol nežino.
Pabandysime paaiškinti, kuo skiriasi kompiuterinė automobilio diagnostika, nuo tikro automobilio tam tikrų mazgų įvertinimo, patikros ir remonto…
Skaitykite viską iki galo. Pasistengsime, kad viską pagaliau suprastumėte teisingai ir tą supratimą turėtumėte ateičiai.
Pravers tikrai!
KOMPIUTERINĖ DIAGNOSTIKA – KO ŽMONĖS NENORI SUPRASTI?
Nors jau turbūt bus 10 metų kaip daugelis autoservisų naudoja kompiuterinę diagnostikos įrangą ir ima po 20,- ar 30,- eurų už tokią paslaugą – rezultatas nepasikeitė.
Tai yra vairuotojų supratimas liko tas pats.
Retas kuris supranta, kad tai yra tik pirmas žingsnis stengiantis nustatyti, kas sugedo ir dėl ko.
1.
AR KOMPIUTERINĖ AUTOMOBILIO DIAGNOSTIKA PARODO KAS SUGEDO?
Beveik 90 proc. vairuotojų (jeigu ne dar daugiau) mano, kad pasijungus įrangą galima pirštu durti į tam tikrą automobilio mazgą ir sakyti pavyzdžiui: „Reikia keisti EGR vožtuvą” Garantuojant, kad jis blogas. Žinoma, yra tam tikrų gedimų, kuriuos galima beveik 99 proc. išaiškinti naudojantis automobilių diagnostikos prietaisais.
Bet jų nėra tiek daug… kad nereiktų skirti keletos minučių papasakoti žmogui ką reikškia ta kompiuterinė diagnostika. Tačiau niekas visais laikais per daug nekalbėjo. Visi stengiasi kuo greičiau atimti tuos keletą eurų ir „Viso gero”
2.
KIEK KAINUOJA KOMPIUTERINĖ DIAGNOSTIKA?
Taigi, vienas sėdėdamas bute reklamuojasi, kad daro automobilio diagnostiką už 5,- eurus. Kitas garaže besidarbuojantis prašo 10-15,- eurų. Kompiuterinė automobilio diagnostika autoservise kainuoja jau 20,- eurų.
Specializuoti autoelektronikos servisai be 30,- eurų net neina prie automobilio… Taigi, kiek mokėti iš tikrųjų ir kam? Klausimas paprastas, tačiau atsakyti sau teks pačiam.
NUSTOKITE
IEŠKOTI PIGIAUSIOS
AUTODIAGNOSTIKOS
KAINOS
3.
Mūsų patarimas
Ieškokite tokio autoserviso ar automobilių meistro, kuris gali ne tik atlikti automobilio kompiuterinę patikrą, tačiau turi visus įrankius jūsų automobiliui atlikti remontą po diagnostikos.
O įrankiai nėra tik raktai ir kompiuterinė įranga! Svarbiausias įrankis yra kiekvieno meistro galvoje. Ir jeigu meistras moka juo naudotis – pagalba beveik garantuota.
Nors yra ir tokių piliečių, kuriems reikia autodiagnostikos tik šiaip sau – dėl įdomumo. Dažniausiai tokiems kyla tik toks klausimas: „Ką daryti, jeigu užsidegė „Check Engine” lemputė?”
4.
VIZITAS PAS MEISTRUS – BAISESNIS NEI PAS GYDYTOJUS
Jeigu automobilis dar važiuoja, o Check Engine lemputė tik dega – automobilio patikrai ruošiamasi mėnesių mėnesiais.
Mes labai dažnai sakome, kad pas dantistą nueiti prisiruošimas trunka trumpiau nei pas automobilio autodiagnostikos specialistą.
Net jeigu mirksi beveik visos įspėjamosios lemputės prietaisų skydelyje… O mes juk žinome kiek kartais reikia laiko, kol susiruošiame pas daktarus…
5.
AUTOMOBILIO PATIKRA PRIEŠ PIRKIMĄ
Kitas klausimas, kai reikia patikrinti automobilį prieš pirkimą. Šioje vietoje jau nekyla net klausimas kokia automobilio patikrinimo kaina prieš perkant.
Laimei žmonės jau žino, kad geriau patikrinti automobilį pirkimo momentu, nei paskui gaudyti pardavėją ir bandyti atgauti pinigus…
6.
KĄ GALIMA PATIKRINTI AUTOMOBILYJE ATLIEKANT KOMPIUTERINĘ DIAGNOSTIKĄ PRIEŠ PIRKIMĄ?
Nusprendus įsigyti vieną ar kitą automobilį galima jį apžiūrėti ne tik išoriškai. Galima pasikapstyti po praktiškai visus elektronikos valdymo blokus ir… kartais atrasti net labai vertingos informacijos.
Kuri leis padaryti svarbų sprendimą: verta įsigyti nusižiūrėtą transporto priemonę ar ne !
7.
SVARBIAUSIA – KOMPIUTERINĖ VARIKLIO DIAGNOSTIKA
Kodėl pirkėjai labiausia rūpinasi atlikti variklio diagnostiką? Atsakymas gana paprastas: įsigijus automobilį su variklio ir aplink jį esančių komponentų gedimais – automobilio kaina gali greitai išaugti ne vienu 100,- eurų.
Pavyzdžiui jeigu reikalingas turbinos remontas – išlaidos gali siekti net tūkstantį eurų. Taigi… Verta ar ne, atlikti variklio diagnostiką prieš perkant – spręskite patys.
8.
AR GALIMA PATIKRINTI AUTOMOBILIO RIDĄ JEIGU JI ATSUKTA?
Galima! Ir net labai dažnai! Paklausite „Kodėl dažnai?” Todėl, kad atsukti kilometražą šiuolaikiniuose automobiliuose taip, kad niekas nepastebėtų kainuoja labai didelius pinigus.
Todėl korekcijos atliekamos tik potencialiam klietui matomiausiose vietose. Tačiau žinant, kur reikia žiūrėti, kad pamatytum tikrąją ridą – labai dažnai galima „atkasti” tikruosius nuvažiuotus kilometrus…
9.
MECHANINĖ TURBINOS DIAGNOSTIKA – ĮMANOMA AR NE?
Jeigu pas mus atliekamas variklio galios didinimas, mes be išimties siūlome patikrinti turbinos mechaninę dalį. Tai reiškia, kad jeigu automobilis važiuoja puikiai šiandien, nereiškia, kad turbinos būklė ideali ir ji „suksis” dar 100.000 km.
Reikia atminti vieną paprastą dalyką – kompiuterinė turbinos diagnostika neparodo likusio turbinos resurso. Todėl apžiūra turi būti atliekama mechaniškai ir tik taip.